MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1. TARAFLAR
1.1. SATICI
Ünvanı : iDATA Danışmanlık ve Hizmet Dış Tic.
A.Ş.
Adresi : Ergenekon Mah. Cumhuriyet Cad. Çelik
Apt. No:141 D:5 Şişli, İstanbul
Telefon : 0850 460 84 93
e-Posta : musterihizmetleri@idata.com.tr
Mersis No : 0465005122300019
1.2. ALICI
Adı Soyadı : [.]
T.C.Kimlik No : [.]
Adresi : [.]
Telefon : [.]
e-Posta : [.]
iDATA/SATICI ve ALICI bundan böyle birlikte “Taraflar” olarak
anılacaktır.
2. SÖZLEŞMENİN KONUSU
2.1 İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın iDATA’ya
ait www.idata.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda
talepte bulunduğu
aşağıda nitelikleri ve satış ücreti belirtilen hizmetin ifası
ile ilgili olarak 6520 Sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki
Kanun
(“Kanun”) ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri
gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
2.2. ALICI, satıcının isim, unvan, açık adres,
telefon ve diğer iletişim bilgileri ile satışı yapılan hizmetin
temel nitelikleri, vergiler
dahil olmak üzere satış bedeli, ödeme şekli ve masrafları gibi
satışa konu hizmet ile ilgili tüm ön bilgiler ve cayma hakkının
kullanılması, cayma hakkının nasıl kullanılacağı, şikayet ve
itirazlarını nasıl iletebileceklerini, satıcı tarafından satışa
konu
hizmetin ifası ve gerekleri hakkında internet ortamına uygun
şekilde bilgilendirildiğini, söz konusu ön bilgileri elektronik
ortamda
teyit ettiğini ve devamında hizmet siparişi verdiğini işbu
sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.
2.3. www.idata.com.tr adlı SATICI’ya ait
internet sitesinde yer alan ön bilgilendirme ile ALICI
tarafından verilen sipariş üzerine
düzenlenen fatura işbu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
3. HİZMETİN KOŞULLARI
3.1. Hizmetin Türü ve Ödeme Şekli
Hizmet Adı: Vize Başvurusu Ön Hizmet Bedeli
Satış Bedeli (KDV Dahil): [.]TL
Hizmet Verilecek Kişi/ler : [.]
Sözleşme kapsamında Satıcı tarafından taahhüt edilen hizmetin
bedeli, ALICI tarafından, iDATA’ya ait internet sitesi üzerinden
randevu talebinde bulunulması ile birlikte internet sitesi
üzerinden kredi kartı ile ödenecektir.
ALICI ve fatura bilgileri aynı ve/veya farklı kişiler olabilir.
Farklı kişiler olması durumunda ALICI verdiği tüm bilgilerden
tek başına
sorumludur. ALICI’nın iDATA’ya belirteceği bilgiler eksiksiz ve
doğru olmalıdır. İşbu bilgilerin ALICI tarafından iDATA’ya
eksiksiz
ve doğru şekilde iletilmesi tamamen ALICI’nın sorumluluğundadır.
Söz konusu bilgilerin doğru olmaması, örtüşmemesi veya
eksik olması halinde doğacak zararlardan ötürü iDATA hiçbir
şekilde sorumlu tutulamaz.
3.2. Hizmetin İfası
ALICI’nın, iDATA’ya ait web sitesi üzerinden vize işlemleri için
bir randevu günü oluşturarak karşılığında randevu bedeli ödemesi
ve iDATA’nın da bu randevu gününde ALICI’ya hizmet vermeyi kabul
etmesi ile hizmetin ifası gerçekleşmiş olacaktır.
ALICI’nın vermiş olduğu randevu bilgilerinin gerçekle
örtüşmediğinin tespiti halinde iDATA’nın randevu hizmetinden
imtina etme
hakkı saklıdır.
ALICI randevu tarihini, randevu tarihinden en az 24 (yirmidört)
saat önceden haber vermek koşulu ile değiştirme veya iptal etme
hakkına
sahiptir. ALICI tarafından randevu tarihinden en az 72
saat önce randevunun iptal edilmesi durumunda ödediği tutarın
tamamını iade alacaktır. ALICI, randevu tarihinden en az 24 saat
en çok 72(yetmişiki) saat önce randevu tarihini iptal ettiği
takdirde, ödediği miktarın yalnızca %50 tutarını iade
alabileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI’nın, bu
hakkını
süresi içinde kullanmayarak veya
doğrudan iDATA ile iletişime geçmeyerek randevu tarihine ve
saatine iştirak etmemesi durumunda, ALICI ücret iadesi talebinde
bulunamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI’nın
randevusuna 24 (yirmidört) saatten az bir zaman kalması halinde
randevusunu iptal etme ve ödediği tutarın iadesini talep hakkı
bulunmamaktadır.
Taraflar’ın makul kontrolü dışında bulunan ve işbu Sözleşme’nin
ifasını engelleyen veya geciktiren veya aksatan herhangi bir
olayda mücbir sebebe uğrayan Taraf, diğer Taraf’a olayın meydana
gelmesinden 24 (yirmidört) saat içinde haber vermekle
yükümlüdür. Aksi halde meydana gelen zararların talep edilmesi
mümkün olmayacaktır. SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen,
önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine
getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması
gibi mücbir
sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu hizmeti gününde ifa
edemez ise, durumu ALICI’ya bildireceğini kabul, beyan ve
taahhüt eder. ALICI da randevu hizmetinin verilmesini
engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar randevunun
ertelenmesini
SATICI’DAN talep etme hakkına haizdir. Söz konusu durum
kapsamında ALICI tarafından randevunun iptal edilmesi halinde
ALICI’nın kredi kartı/banka kartı ile yaptığı ödemelerde ise,
hizmet tutarı, talimatın ALICI tarafından iptal edilmesinden
sonra 14
(on dört) gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI,
SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka
tarafından
ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3
haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra
ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem
süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için
SATICI’yı
sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
4. SÖZLEŞMENİN TARİHİ VE GEÇERLİLİĞİ
Sözleşme, ALICI tarafından onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup,
hizmetin ifa edilmesi veya ALICI tarafından randevu tarihinden
en az 24(yirmidört) saat önce randevunun iptal edilmesi
neticesinde işbu sözleşme kendiliğinden sona erecektir.
5. ALICININ BEYAN VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
5.1. ALICI, işbu Sözleşmeyi ve Ön Bilgilendirme
Formunu elektronik ortamda teyit etmekle, Satıcının unvan, açık
adres, telefon
ve diğer iletişim bilgileri, satışa konu hizmetin nitelikleri,
vergiler dahil olmak üzere hizmet bedeli, ödeme şekli ve
masrafları gibi
hizmet satışına konu olan tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının
kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve
itirazlarını
iletebilecekleri resmi makamlar gibi konularda açık, anlaşılır
ve internet ortamına uygun şekilde bilgilendirildiğini ve bu ön
bilgileri
elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
5.2. ALICI, en az 24 (yirmidört) saat önceden
bildirmek koşulu ile randevu tarihini iptal edebileceği veya
randevu
tarih
ve saatini değiştirebileceği, bu süre koşullarına uymaması
durumunda herhangi bir ücret iadesi veya randevu değişikliği
talebinde bulunamayacağı hakkında iDATA tarafından
bilgilendirildiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. en az
72(yetmişiki) saat önce ALICI tarafından randevu iptali
durumunda ödeme tutarını tamamen iade alacağını; en az
24(yirmidört) saat en çok 72(yetmişiki) saat aralığında ALICI
tarafından randevu değişikliği yapıldığı takdirde ise ödediği
miktarın sadece %50 tutarını iade alabileceğini kabul, beyan ve
tahahhüt eder. İşbu süre koşulluna uymaması durumunda herhangi
bir ücret iadesi veya randevu değişikliği talebinde
bulunamayacağı hakkında iDATA tarafından bilgilendirildiğini
kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.3. ALICI, randevu hizmetinin yerine
getirilebilmesi için kişisel bilgilerinin ilgili mevzuata uygun
şekilde gerekli idari, hukuki ve
teknik tedbirler alınmak suretiyle üçüncü kişiler ile
paylaşılmasına onay verir.
6. SATICININ BEYAN VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
6.1. iDATA, Tüketici Mevzuatı hükümleri
uyarınca Sözleşme ile kendisine yüklenen edimleri mücbir
sebepler haricinde eksiksiz
şekilde yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2. iDATA’ya ait olan www.idata.com.tr adlı
internet sitesinde meydana gelen sistem hatalarından dolayı
randevu hizmetinin
verilememesi halinde doğacak zararlardan iDATA sorumlu
tutulamaz.
6.3. Sözleşmeden doğan hizmet bedeli, ALICI
tarafından randevu talebinin oluşturulması üzerine ilgili
internet sitesi üzerinden
yapılacak kredi kartı ödemesi ile birlikte iDATA’nın hesabına
geçecektir. Sözleşme konusu hizmetin ifası ALICI’ya talep ettiği
randevu gününün iDATA tarafından verilmesi ile tamamlanmış
sayılacaktır.
6.4. Sözleşme konusu hizmetin ifa edilmesi
zorunluluğunun yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde
ALICI bu durumdan 1
(bir) gün içinde haberdar edilerek ödenmiş olan toplam bedel en
geç 14 (on dört) gün içerisinde kendisine iade edilerek
Sözleşme feshedilir. Böylesi bir durumda ALICI, iDATA’dan ilave
herhangi bir madde ve manevi zararının karşılanması talebinde
bulunamayacağını kabul ve taahhüt eder.
7. CAYMA HAKKI
ALICI; SATICI’ya randevu tarihinden en az 72 (yetmişiki) saat
önceden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk
üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin Sözleşme’den
cayma hakkını kullanabilir. Bu durumda ALICI ödediği tutarın
tamamını iade alacaktır. ALICI; SATICI’ya randevu tarihinden en
az 24(yirmidört) en çok 72(yetmişiki) saat önceden bildirmek
şartıyla hiçbir gerekçe göstermeksizin ödediği miktarın yalnızca
%50 tutarını iade alarak Sözleşme’den cayma hakkını
kullanabilir. Bu durumda ALICI, ödediği miktarın yalnızca %50
tutarını iade alacağını Kabul, beyan ve taahhüt eder. İşbu
maddede belirtilen sürelerin geçmesinden itibaren işbu
Sözleşme kapsamında cayma hakkını kullanarak, randevu bedeli
talebinde bulunamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan
masraflar SATICI’YA aittir. ALICI, işbu Sözleşme’yi kabul
etmekle, cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul
eder.
8. TEMERRÜT HALİ VE SONUÇLARI
ALICI, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde
düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu
kredi
kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı
sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara
başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan
talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı
temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından
dolayı Satıcının oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.
9. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA İLİŞKİN
YÜKÜMLÜLÜKLER
9.1. ALICI, sistemin kendisine randevu
verebilmesi için sistem tarafından istenen Kişisel Verilerini
tam ve eksiksiz olarak vermekle yükümlüdür. Eksik, hatalı,
yanlış beyanlardan ve bunun sonuçlarından dolayı tüm sorumluluk
ALICI’ya aittir ve hiçbir şekilde iDATA’ya sorumluluk
yüklenemez.
9.2. "Kişisel Veriler" terimi, işbu formda
kullanıldığı biçimiyle, kimliğinizin saptanmasında
kullanılabilecek ad, ikinci ad, soyadı, doğum tarihi, uyruk,
pasaport no, pasaport bitiş tarihi, T.C. kimlik no, seyahat
başlangıç ve bitiş tarihi, sabit telefon, cep telefonu, e-posta
adresi, ev veya iş adresi, hesap bilgisi, fatura adresi, seyahat
amacı gibi bilgiler anlamına gelmektedir. iDATA, ilgili ülke
Büyükelçilik ve Konsolosluklarının uygulamaları ve taleplerinden
kaynaklanacak nedenlerle başka veri ve bilgileri de isteme
hakkını saklı tutar.
9.3. iDATA’nın, Kişisel Verilerin doğruluğu,
eksikliği konusunda herhangi bir kontrol yapma yetkisi
bulunmadığı gibi bu tür bir yükümlülüğü de bulunmamaktadır.
Sistem tarafından istenen Kişisel Verilerin doğru, tam, hatasız
olmasından ALICI sorumludur.
9.4. iDATA, kanuni zorunluluklar haricinde
Kişisel Veriler’i yalnızca vize başvurusu doğrultusunda
işleyebilecektir. ALICI, Kişisel Verilerin bu amaçla işlenmesine
onay vermektedir.
9.5. ALICI, Kişisel Verilerin aşağıda detayları
açıklandığı biçimde toplanmasına, kişisel veri işleme amacının
gerektirdiği süre kadar saklanmasına, vize başvuruları için
işlenmesine, ilgili konsolosluk birimlerine iletilmek üzere
kullanılmasına onay verdiğini peşinen kabul ve beyan eder.
9.6. ALICI’nın, sunduğu kişisel verilere her
zaman erişim hakkı bulunmaktadır ve bu bilgilerin silinmesi, bir
kısmının değiştirilmesi ve güncellenmesi her zaman talep
edilebilir. Kişisel Veriler, kayıt formuna işlendikten sonra,
vize başvuru sürecinde ya da yasalar tarafından öngörülen daha
uzun sürelerde saklanacaktır.
9.7. Kişisel Veriler, bu metinde belirtilenler
dışındaki üçüncü şahıslara verilmeyecek, açıklanmayacak ya da
başka şekilde ifşa edilmeyecektir. Kişisel Veriler, verilerin
asıl toplanma amacına uygun olarak işlenmesi için ilgili
konsolosluk ve benzeri üçüncü şahıslarla da paylaşılabilir.
Yürürlükte bulunan yasaların, mahkeme kararlarının ya da kamu
kurumları tarafından alınan kararlar uyarınca ya da yurt içinde
ya da yurt dışında cezai ya da başka hukuki soruşturma ya da
kovuşturmaların desteklenmesi amacıyla Kişisel Veriler üçüncü
şahıslara açıklanabilecektir.
9.8. iDATA, Kişisel Verilerin her işlenmesinde
bu verilerin toplanma amacına uygun olarak doğru ve güncel
tutulmasını sağlamak için gereken makul düzeydeki önlemleri
almaktadır. ALICI Gidiş/dönüş tarihi, e-posta adresi, sabit
telefon veya cep telefonuna dair Kişisel Verilerin
düzeltilmesini, güncellenmesini ya da başvurunuzu geri almanız
durumunda silinmesini talep edebilir. Kişisel verilerin
silinmesine ilişkin talepler, kurumumuz açısından bağlayıcılığı
olan yürürlükteki her türlü yasal ve etik bildirim, belge
dosyalama ya da tutma yükümlülüklerine tabidir.
9.9. iDATA, bilgisayar bağlantılı olarak
“tanımlama bilgileri” teknolojisi ya da “web işaretçileri”
aracılığıyla topladığımız Kişisel Verilerin güvenliğini ve
gizliliğini sağlamak için güvenli veri ağlarının yanı sıra
endüstri standartlarında güvenlik duvarı ve veri koruma
uygulamaları kullanmaktadır. iDATA, Kişisel Verileri, korumak
üzere belirli prosedür ve standartlara tabi olarak makul
önlemler almakta ise de; internet üzerindeki güvenlik
önlemlerini atlatmak ya da bu verilere müdahale etmek
isteyebilecek kişilere karşı tam bir güvenlik garantisi
vermemektedir. Bu itibarla, ALICI bu tür ihlallerden iDATA’nın
herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını, iDATA’ya herhangi bir
sorumluluk yüklenemeyeceğini ve iDATA’dan hangi ad altında
olursa olsun bir talepte bulunulamayacağını peşinen kabul ve
beyan etmektedir.
9.10. ALICI, sisteme istenen verileri girerek
ve internet sitesi üzerindeki işlemleri tamamlayarak randevu
almakla, İşbu sözleşme hükümlerini, iDATA’nın bilgi toplama,
kullanma ve ifşa etme uygulamalarını anladığını, bu verilerin
belirtilen amaçla ve süre içinde işlenmesine, depolanmasına,
kullanılmasına izin ve onay verdiğini, süreçle ilgili herhangi
bir itirazının olmadığını, verilerin bahsedilen şekilde
kullanılması, depolanması ve işlenmesiyle alakalı olarak
iDATA’dan herhangi bir hak ve talebinin olamayacağını peşinen
beyan ve kabul etmektedir.
9.11. ALICI, işbu Sözleşme çerçevesinde
toplanan kişisel verilerin iDATA tarafından kişisel verilerin
işleme amacının ortadan kalkmasıyla tamamıyla silineceğini, bu
süreden daha uzun süre ile veri depolama, saklanma ve işlenmesi
yapılamayacağını bildiğini beyan ve kabul eder.
10. YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlıkların
çözümünde Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında
ilan edilen değerlere kadar ALICI’nın veya iDATA’nın yerleşim
yerindeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri
yetkilidir.
SATICI: iDATA Danışmanlık ve Hizmet Dış Tic.
A.Ş.
ALICI: [.]
TARİH: [.]